PRAWIDŁOWY STOPIEŃ SZCZEGÓŁOWOŚCI

Prawidłowy stopień szczegółowości zleceń zależy głównie od: stopnia prawdopodobnej integracji instytucji i prawdopodob­nego utożsamiania indywidualnych celów podwładnego z celami kierownika (5.4.4.). kwalifikacji (moralnych i fachowych) przypisywanych pod­władnym oraz stopnia zorganizowania instytucji, a w szczególności od stopnia wpływu, jaki sposoby działania jednych członków zespołu mają na skuteczność działania pozostałych. Im wyższy stopień integracji i im wyższe kwalifikacje człon­ków zespołu, tym niższy stopień szczegółowości zleceń okaże się wystarczający; im zaś wyższy stopień zorganizowania instytucji, tym z reguły wyższy stopień szczegółowości okaże się konieczny. Stopień szczegółowości zleceń ma istotny wpływ na samopo­czucie członków zespołu, ale wpływ ten nie jest jednoznaczny. Jego kierunek zależy od typu kultury i od osobowości kierowa­nych. Toteż kierownik musi się orientować zarówno w typie kul­tury przeważającym w grupie ludzi, którymi kieruje (co jest o tyle łatwe, że najczęściej sam do niej należy), jak i w cechach osobo­wości poszczególnych podwładnych (co bywa rzeczą niełatwą wymagając indywidualizowania stopnia szczegółowości prze­kazywania zleceń komplikuje znacznie czynności kierownika).

Witam na moim blogu! Nazywam się Iwona Kaczmarska i jestem z wykształcenia finansistką, bloga prowadzę w formie odskoczni od pracy, pisanie to moja pasja dlatego chce się z Wami dzielić informacjami z zagmatwanego świata biznesu i finansów.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.