Cóż mógłby, np. poza dobrym odegraniem roli skrzynki pocztowej, zrobić kierownik katedry w wyższej uczelni, by zwiększyć zakres inicjatywy swych współpracowników dydaktycznych w dziedzinie unowocześnienia metod nauczania, gdyby metody te były ustalane szczegółowo przez Ministerstwo Oświaty i Szkolnictwa Wyższego? Albo co mógłby on zdziałać w zakresie zwiększenia siły motywacyjnej wynagrodzeń, jeśli są one określone w ustawie; albo w dziedzinie umożliwienia pracy w przeznaczonym na to pomieszczeniu pracownikom naukowo-dydaktycznym zatrudnionym w katedrźe, jeżeli katedra ma do dyspozycji jeden niewielki pokój, a decyzje w sprawie rozbudowy gmachów szkolnych z natury rzeczy muszą zapadać na bardzo wysokich szczeblach hierarchicznych instancji państwowych? Niekiedy jest to z pewnością nieuniknione. Zawsze jednak znacznie ogranicza poczucie odpowiedzialności bezpośrednich kierowników za powierzony im zakres pracy. W miarę możności więc należy unikać takich sytuacji.
Written on Lipiec 30th, 2013 by Iwona Kaczmarska
POCZUCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )