ISTOTNA KORZYŚĆ

Wydaje się, że istotna korzyść, jaką instytucja może odnieść z komputeryzacji i która z nadwyżką może (choć nie musi) skom- pensormć rutynizację funkcjonowania wywołaną przez zastoso­wanie komputera, jest to, że po rozsądnym wprowadzeniu elek­tronicznego przetwarzania danych kierownicy zostają właśnie „od­ciążeni od rutyny i uzyskują więcej czasu, by zajmować się pro­blemami, w których odwaga, zrozumienie, wrażliwość i inicjatywa zawsze pozostanie niezbędna” [Myers 1967, s. 5],Podobna myśl tkwi u podstaw tezy Druckera, który ironicznie przyrównując komputer do debila, umiejącego mówić tylko zero albo jeden, stwierdza, że „prędzej czy później ten najbardziej nie­dorozwinięty spośród parobków, którzy kiedykolwiek służyli ja­kiemuś panu, zmusi kierowników do gruntownego przemyślenia tego, co właściwie robią” [Drucker 1967, s. 79],Poświęcona komputerom literatura techniczna, ekonomiczna i orga­nizacyjna jest bardzo obszerna. Spośród wydawnictw opublikowanych po polsku należy zwrócić uwagę na zbiory przekładów wydawane przez sze­reg naszych ośrodków badawczych, np. przez Instytut Handlu Wewnętrz­nego.

Witam na moim blogu! Nazywam się Iwona Kaczmarska i jestem z wykształcenia finansistką, bloga prowadzę w formie odskoczni od pracy, pisanie to moja pasja dlatego chce się z Wami dzielić informacjami z zagmatwanego świata biznesu i finansów.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.