Ten wąskopragmatyczny punkt widzenia, niekiedy jeszcze stosowany w piśmiennictwie naukowym i w publicystyce, rozszerza się czasami ekonomicznie uzasadnioną konieczność uzupełniania wykształcenia i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Zgodnie więc z tym punktem widzenia, odrzucanym na ogół przez humanistów, ową „cechą z” byłoby kryterium przydatności dla interesów gospodarki narodowej, czyli — innymi słowy — optymalizacja budżetu czasu pracownika z punktu widzenia jego zadań zawodowych.Inne stanowisko zajmują specjaliści, którzy rozpatrują budżet czasu, a ściślej — wypełniające go zajęcia w kategoriach przymusu i preferencji. W tym przypadku owa „cecha z” byłaby równoznaczna z subiektywnym poczuciem swobody wyboru określonego zajęcia.
Written on Maj 1st, 2011 by Iwona Kaczmarska
INNE STANOWISKO

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )